Een Strategisch Marketeer die bezig is met het succes van de bestaande klanten. Goed idee? Volmondig ja!
Ik combineer in mijn werk een strategische, analytische benadering met een creatieve en resultaatgerichte praktijkinvulling. Een goed voorbeeld hiervan is een zelf ontwikkeld instrument om NPS-metingen te koppelen aan de klantreis. Hierdoor ontstaat een zeer goed toepasbare manier om kwantitatief onderzoek naar de klantervaring te gebruiken, direct prioriteiten te kunnen stellen en zo de beleving van klanten daadwerkelijk te verbeteren.
Dit heeft bijvoorbeeld geleid tot de opzet, implementatie, bijsturing een continue aanvulling van een bedrijfsbrede strategie om een belangrijke klant-DMU aan te spreken en blijvend te betrekken in de klantrelatie. Dit programma heeft aantoonbare resultaten opgeleverd voor de klanttevredenheid en omzet.
Essentieel van klantsucces vind ik ook een duidelijke interne focus en communicatie. Alleen als de kracht van collega’s van álle afdelingen effectief wordt ingezet, kun je een consistente klantbeleving bereiken.